rewali

Przedmiotem oddziaływań rewalidacyjnych prowadzonych w naszym Ośrodku jest dziecko - jego zaburzenia rozwojowe i trudności szkolne określone przez specjalistyczną diagnozę.

W ramach rewalidacji prowadzone są:

  1. Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze;  organizuje się dla uczniów, którzy mają trudności w uzyskiwaniu osiągnięć z zakresu określonych zajęć edukacyjnych wynikających z podstawy programowej dla danego etapu edukacyjnego.
    Cele zajęć dydaktyczno – wyrównawczych:
    - usprawnienie funkcji psychomotorycznych,
    - wyrównanie braków w wiadomościach i umiejętnościach,
    - eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich emocjonalnych i społecznych konsekwencji.

  2. Zajęcia specjalistyczne (korekcyjno-kompensacyjne, gimnastyka korekcyjna, zajęcia logopedyczne, Terapia Metodą Tomatisa, Terapia EEG-Biofeedback, terapia integracji sensorycznej).

Podstawowym celem rewalidacji jest przystosowanie dziecka z niepełnosprawnością intelektualną do życia w społeczeństwie, a więc stworzeniem mu możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, fizycznego, psychicznego i społecznego. Dlatego też głównym założeniem zajęć rewalidacyjnych jest przede wszystkim bazowanie na mocnych stronach dziecka oraz szukanie tego, co w nim najlepsze. Nasza interwencja wychowawcza zmierza do spowodowania określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalnej oraz motywację w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych dziecka.

Wyróżnić można dwa aspekty pracy rewalidacyjnej:
dydaktyczny- uzupełnienie  braków w umiejętnościach i wiadomościach ucznia,
terapeutyczny- korygowanie odchyleń od normy i wyrównanie braków rozwojowych poprzez odpowiednie oddziaływanie.
W doborze ćwiczeń oraz metod ich prowadzenia uwzględniamy rodzaj i złożoność zaburzeń, wiek dziecka oraz jego indywidualne możliwości i potrzeby.

Dysponujemy dobrze przygotowaną kadrą pedagogiczną, salami wyposażonymi w najnowocześniejsze pomoce dydaktyczne i programy komputerowe. Na zajęcia rewalidacyjne przeznaczone jest 10 godzin tygodniowo (na klasę), rozdzielonych na poszczególne zajęcia według potrzeb uczniów. Wszystkie działania rewalidacyjne są odpowiednio zaprogramowane w oparciu o specjalistyczną diagnozę funkcjonowania ucznia.